Island Life: Danau Kaolin, Bangka Island

Friday, June 29, 2018


Finally we visited the infamous Danau Kaolin in Bangka Island! I've been seeing it on Bangka Island official site, and some people's blog, and finally we were here!
Not gonna lie, it is so freaking beautiful! And the fact that it is a wasted mining land blows my mind. I still don't get it how such a wasted land could be that beautiful.

The water looks blue in the pictures, but when you touch it, it just normal fresh water (yes you can climb down and feel the water). And the soil is white, so yes, the place is that magical. I highly recommend you to visit the place when it's sunny day, because the soil will be sticky on your feet/shoes if you insist to go on a rainy day.

Aside from the beautiful-ness, if you happen to visit this place don't forget to bring sunglasses and a large hat. I was so stupid that I forgot to bring sunglasses and my hat didn't cover me enough. LOL. It is freaking hot in there. The sun is so bright and the place barely has trees, so yeah just some advice!

I'm gonna share the magnificent views later, but for now let me spoil you with my outfit photos. LOL. Enjoy.

 x
@SonyaAnnK

******************************************

Akhirnya kami berkunjung ke Danau Kaolin yang terkenal! Aku udah melihat foto-foto dari danau ini di berbagai sosial media, beberapa blog orang, dan akhirnya kami di sini!
Gak dipungkiri Danau Kaolin amat sangat cantik! Dan kenyataan bahwa danau ini merupakan bekas tambang masih gak masuk akal buatku.
Aku masih gak paham gimana bisa bekas tambang jadi danau yang cantik seperti ini.

Air danau ini terlihat berwarna biru saat di foto, tetapi ketika kamu memegangnya, airnya hanya seperti air putih biasa (yups, kamu bisa turun dan merasakan airnya). Tanah dari danau ini putih, jadi yah, memang tempat ini begitu menakjubkan. Aku menyarankan untuk datang ke Danau Kaolin saat cuaca panas, karena tanahnya akan menjadi sangat lengket dan menempel di kaki/sepatu jika kalian tetap pergi saat cuaca hujan.

Di samping keindahannya yang sangat memukau, jika kalian berkesempatan untuk mengujungi tempat ini, jangan lupa untuk membawa kacamata dan topi yang lebar. Saat kesana aku lupa membawa kacamataku dan topi yang ku bawa tidak cukup melindungiku. LOL. Matahari bersinar sangat terang di sini jadi sangat panas dan danau ini tidak memiliki cukup pohon menurutku, jadi yah ini beberapa saranku.

Aku masih akan berbagai foto pemandangan di post berikutnya, tapi untuk saat ini aku akan memberi pemanasan dengan foto outfitku. Hahaa. Selamat membaca.

 x

hat -Forever 21
cardigan - Gaudi
dress - Love, Bonito
shoes - Puma

You Might Also Like

8 comments

Hi there!
Thank you for visiting my little online world here.
Feel free to drop comments and suggestions as well.
Have a nice day!

FOLLOW ME on : INSTAGRAM

Thank you!

Subscribe